Пн-Пт с 9.00 до 18.00
Сб с 9.00 до 14.00
Нд - вихідний

Ваш кошик порожній!

Рідкий герметик – допомога для гідропідсилювача або його вбивця?

Рідкий герметик – допомога для гідропідсилювача або його вбивця?

2018-12-12 14:24:48   0   256

У машин різних моделей періодично з'являються течі в ГПК (підсилювач керма) – поширена несправність. Фахівці рекомендують негайно звертатися на автосервіс для усунення проблеми. Але розповсюджені так звані «народні» способи ремонту, серед яких – використання герметика. До яких наслідків це призводить, чи не шкодить вашому авто?

Що треба зробити та які наслідки

До складу матеріалу включені присадки, які повертають еластичність гумових деталей ГПКа за рахунок розширення матеріалу (ущільнювальні кільця, прокладки, сальники). Цю рідку речовину додають в гідропідсилювач для зупинки течі. «Набрякла» гума повинна закрити порожнечі у механізмі, забезпечити його герметичність.

Як відбувається в реалі? Ефект спрацьовує не миттєво, а через 50-150 км пробігу. Орієнтовна відстань вказана на упаковці засобу. Весь цей час вузол буде продовжувати текти. Але це не все. Засіб може не спрацювати зовсім, про це вас чесно попереджають на тій же упаковці, а процедуру доведеться повторити без гарантії успіху.

Засіб може не допомогти взагалі, бо знос гумових матеріалів – тільки одна можлива причина розгерметизації системи. Ви будете їздити кілька сотень кілометрів, втрачаючи масло, ризикуючи безпекою, заклинюванням рульового управління в будь-який момент.

Якщо «добавка» не допомагає

У разі, коли замість виявлення причин поломки в систему заливається стороння рідина, рульове управління піддається ще одному негативному впливу. А таких випадків чимало:

  • Зносився сальник, пошкоджений ущільнювач. Отвір для витоків рідини все одно залишиться, що б ви не лили в контур.
  • Проблеми у металевих деталей, які засіб «склеїти» не в змозі. Наприклад, втулка, клапан або трубка для перепуску.
  • Пошкодження шлангу високого тиску. Тут не допоможе ні присадка, ні кілька шарів ізоляційної стрічки – масло все одно видавлюватиметься.
  • Критична корозія штока. Ніякий рідкий матеріал не в змозі «наростити» нові зубці на деталях.

У цих випадках, як при серйозних механічних пошкодженнях, герметик в принципі допомогти не в змозі. Але є більш серйозна проблема.

Несумісність герметика та масла

Незважаючи на твердження виробників про зворотне, жоден герметик з моторними маслами не сумісний. Кожне мастило унікальне за складом присадок, поліпшуючи його властивості. Саме тому змішуватися вони повинні обережно або це неприпустимо зовсім. Будучи ще однією присадкою, рідкий герметик порушує хімічний склад РР (робочої рідини), погіршує змащувальні властивості. В результаті рульове управління піддається прискореному зносу. Наслідком потрапляння всередину таких добавок стане:

  • надмірне загустіння або розрідження мастила;
  • втрата стійкості до температурних перепадів;
  • поява ефекту спінювання.

У разі дрібних проблем гумотехнічних елементів герметик здатний тимчасово усунути течі. Але це не привід заспокоюватися, відкладати пошук причин несправності гідропідсилювача, їх усунення.

Наслідки застосування негативні

Так, в дорозі іноді альтернативи немає, доводиться застосовувати підручні засоби, щоб доїхати до місця. Але ж присадка однаково активно діє на інші деталі, які працездатні, не пошкоджені. В результаті виходить:

  • Масляні канали перекриваються набряклою гумою. Виникає масляний голод, ГПК перестає працювати взагалі. Одночасно зростає навантаження на насос підсилювача керма, є загроза його згоряння.
  • Елементи, що труться, швидше зношуються. Це відіб'ється на чутливості РУ, на працездатності насоса, який незабаром почне гудіти.
  • Сальники, ущільнювачі після розбухання не дають штатно працювати рухомим елементам РУ. Буде утруднений вільний хід для штока, вала, котушки, машина стане погано слухатися керма.

Негативному впливу в пристрої підсилювача управління піддається не тільки гума. Найсерйозніші зміни відчуває масло.

Втрата в'язкості і температурної стійкості

Найважливіша вимога до рідини ГПК – оптимальна в'язкість. Вона відповідає за коректність роботи при різних навантаженнях, в різних режимах, в будь-який сезон. Занадто густа РР перевантажує насос, якому потрібно виконати більше роботи для забезпечення безперервної циркуляції, робочого тиску. Наступна проблема – локальні перегріви та утворення нагару. Забиваються масляні канали, це веде до подальшого зносу гідроциліндра, розподільника.

Гірше переносяться низькі температури. У мороз буде потрібно більше часу на розігрів, знову знижується загальний ресурс гідронасоса. Фахівці відзначають – надмірно густа РР є головним убивцею гідропідсилювача, його елементів.

Занадто «водянисте» масло

Розрідження РР також погано позначиться на ГПК. Здавалося б, гідронасосу простіше створити тиск, кермо повинно стати легким. Добре чи погано? Це відбивається на керованості, машину різкіше кидає в сторони через звично великі зусилля при поворотах. При розрідженні нерідко спостерігаються:

  • утворення піни, «закипання» РР;
  • некоректна робота вузла;
  • рух ривками, з перепадами, провалами;
  • непередбачувана поведінка машини при маневруванні.

Утворення піни та закипання легко виявити, відкривши розширювальний бачок. Піна буде з часом утворюватися навіть при відсутності в системі повітря та течі. Це відбувається через зміни властивостей мастильного матеріалу, який втрачає стійкість до підвищеної температури. У замкнутому контурі мастило закипає, отримана пара призводить до утворення піни і після охолодження вузла. Некоректність роботи гідропідсилювача загрожує ДТП, регулярними «провалами», подальшими проблемами.

Висновок очевидний. Використання герметика дає короткочасний ефект, причому далеко не кожного разу. Але завжди негативно позначається на механізмі в цілому. Тому після застосування герметичний контур повинен бути промитий, робоча рідина замінена, а несправність, яка призвела до течі, усунена на спеціалізованому СТО.

Коментарі:
Увага: HTML символи заборонені!