Ваш кошик порожній!
Ваш кошик порожній!
Що може бути важливіше за комфортне та безпечне керування автомобілем? Саме за безпеку та комфорт відповідають рульові рейки. Головна їхня функція полягає у перетворенні обертання керма в узгоджений рух колес. Саме це робить кермову рейку одним із найважливіших елементів автівки.
Конструкція рейки максимально проста, про цьому система на 100% надійна: низький рівень тертя, змінне передавальне відношення, відсутність складних високоточних елементів, що вимагають постійної уваги, компактність, простота компонування з рульовим керуванням і демократична вартість самої конструкції – хіба не ідеальний механізм?
Агрегати можуть мати конструктивні відмінності, але різниця між кермовими рейками незначна, оскільки основні функціональні елементи лишаються незмінними:
У залежності від модифікації, конструкція може доповнюватися гідравлічними циліндрами, електромоторами та планетарними механізмами.
Існує три різновиди рульових рейок:
Механічна. Класичний і найпростіший варіант (недорогий і нескладний у ремонті). За поворот керма відповідає виключно видій, жодних підсилювачів й інших допоміжних механізмів немає. Кермо не завжди легко повертати (як результат – зниження маневрування та керованості), але й критичних складнощів не виникає.
Конструкція дуже проста: до робочого валу з шестернею, що ходить у металічному корпусі, кріпляться тяги з кермовими накінечниками, сам механізм прикрито пильовиками. Колись саме з цієї модифікації все починалося, але зараз ці рейки просто застаріли – з’явилися надійніші та зручніші варіанти, під час використання яких не погіршується якість маневрування.
Із гідропідсилювачем. До стандартної рейки додається гідросистема, що допомагає легше повертати кермо. Завдяки ГПК машина отримує простір для маневрування, а рух стає безпечнішим. Але є у гідропідсилювача є й недоліки – він перебирає на себе частину потужності мотора, вимагає використання спеціальної рідини, а вартість ремонту такого механізму може неприємно здивувати.
Механізм доповнюється пластинчастим насосом, поршнем і торсіоном. Працює все просто: ГПК розподіляє необхідний тиск і зусилля на торсіон і золотник, які спрямовують і нагнітають тиск. Коли ви повертаєте кермо, масло вприскується через золотник саме у ту зону, у яку йде поворот. ГПК зробив керування автомобілями (особливо великими вантажівками) простішим, до того ж механізм дуже надійний і рідко виходить з ладу, головне стежити за пильовиками.
Із електропідсилювачем. У цьому випадку у якаості «помічника» виступає електромотор. Його називають «сухим» типом підсилювача, адже у ньому немає жодних додаткових рідин, але при цьому він ідеально поєднується з електросистемами автівки. Це конструктивно простий, доступний у плані ремонту та надійний варіант. Існує кілька варіантів розташування мотора: його можуть встановлювати на валу, розміщувати на зубчатій рейці або вбудувати у колонку. Автомобілі з таким механізмом надійніші, отже – дорожчі.
Принцип роботи кермової рейки з ЕПК схожий на класичний: основний вал із набором зубців взаємодіє з черв’ячним валом, на якому встановлюється шестерня – вона й обертає електродвигун. Зчитувальні датчики на кермі передають сигнал про відхилення на електронний блок управління, а звідти сигнал йде на електропідсилювач. Таким рейкам не страшні будь-які дороги, вони компактні, не викликають проблем під час ремонту. Єдина слабка ланка – електроніка.
Але навіть продумана конструкція та вражаючий робочий ресурс не завжди рятують рейку від несправностей. Найчастіше проблеми пов’язані з появою у механізмі зазорів, що згодом призводить до люфтів, стуків і ударів у рульовій рейці. Також можливе руйнування зубчатих пар, пошкодження сальників та втулок. До того ж через пошкодження пильовиків до механізму може потрапити бруд, що тільки погіршує ситуацію. А власники моделей із гідропідсилювачем постійно зіштовхуються з витоком робочої рідини.
Але є й хороша новина – більша частина несправностей підлягає ремонту. Але треба розуміти, що деякі пошкодження незворотні.
Виявити ознаки несправності кермової рейки легко – достатньо звичайної уважності. На що варто звернути увагу:
Помітили хоча б щось із цього? Відкладати діагностику рульової рейки та ремонт немає сенсу – від цього залежать не лише експлуатаційні характеристики автомобіля, а й безпека руху. Як перевірити кермову рейку? Для початку розповісти про всі симптоми несправності спеціалістам, а вони вже проведуть ретельний огляд та необхідну діагностику.
Давайте розглянемо ключові несправності, їхні причини та можливі наслідки.
Зверніть увагу: якщо у вас виникли труднощі з керуванням кермовим колесом, то, скоріше за все, необхідно замінити кермову рейку.
Хіба що до найближчого СТО: стук є ознакою серйозної несправності, у тому числі й виходу з ладу деталей конструкції або ж порушення з’єднань. Зверніть увагу: стук кермової рейки – одна з найрозповсюдженіших проблем. Варто перевірити болти кріплень, опорні втулки, наявність пошкоджень у захисному кожусі та іржі на деталях. У будь-якому разі варто записатися на діагностику – це дозволить заощадити час і гроші, а сам ремонт пройде без неприємних наслідків.
Тут усе залежить від автовласника та його бажання подовжити строк служби кермового механізму. Правильна експлуатація, регулярне ТО, догляд та своєчасний ремонт здатні значно покращити працездатність кермової рейки: вона слугуватиме стільки, скільки й саме авто.
Завжди радимо обирати оригінали, орієнтуючись на номер кермової рейки, що була встановлена на вашій автівці. Якщо нових оригіналів немає – варто розглянути можливість вибору на користь оригінальних відреставрованих кермових рейок із гарантією. Показники таких механізмів максимально наближені до нових.
Ще один варіант – китайські бренди, але виключно нові рейки. Вони теж довго ходять, але мають особливість: необхідно частіше підтягувати рейку та взагалі приділяти їй більше уваги.
Наша відповідь – реставрація. Це не так дорого та цілком безпечно. Так, це не найшвидший процес, але якщо говорити про електричні кермові рейки, то інколи йде багато часу, оскільки їх необхідно прив’язати до певного автомобілю. Після професійного ремонту рейка працюватиме ще довго.
Заміна кермового механізму відбуватиметься швидше, але і коштуватиме дорожче. Зазвичай заміна виконується тоді, коли рейка повністю вийшла з ладу, якщо вартість ремонту дорівнює (або наближується) до вартості нової чи відновленої рейки, коли немає запчастин для ремонтних робіт, або ж коли у вас є всього 1-3 години часу (саме стільки часу потрібно для того, щоб зняти, встановити та налаштувати інший агрегат).
Якщо виникли проблеми – звертайтеся до професіоналів у нашу компанію «ГУР Сервіс». Ми проведемо діагностику, надамо повну консультацію та за необхідності проведемо відновлювальні роботи. Ми працюємо у Львові, Луцьку, Ковелі, також склад рейок відкрився у Харкові. В асортименті представлені нові та відреставровані рейки, на всю продукцію надається гарантія строком від 3 до 6 місяців.
Ви можете бути впевнені у якості робіт – ми працюємо відкрито, завжди показуючи процес ремонту або ж заміни запчастин, а також демонструємо повну вартість робіт. Бажаєте пересвідчитися у нашій відкритості? Просто подивіться Google-відгуки про нас! Їх багато, і більшість – позитивні.
Готові виконати роботи будь-якої складності, надати гарантію, безкоштовно провести діагностику та консультацію (під час карантину та за умови подальшого ремонту у нашому СТО).