Швидкий пошук товару
 Мій аккаунт
Пн-Пт с 9.00 до 18.00
Сб с 9.00 до 14.00
Нд - вихідний

Ваш кошик порожній!

7 ключових проблем із кермовою рейкою, які ви можете визначити самостійно

7 ключових проблем із кермовою рейкою, які ви можете визначити самостійно

2021-05-24 12:02:57   0   3630

Який механізм автомобіля можна вважати стратегічно важливим для безпечного та комфортного керування? Так, мова йде про кермову рейку. І якщо вона виходить із ладу, перед нами постає серйозна проблема, що вимагає термінового вирішення.

Зношена кермова рейка – це ризик повної втрати контролю над кермом. Саме тому за перших ознак несправності варто одразу звертатися до спеціалістів. Адже згодом навіть незначні відхилення від норми можуть перетворитися на серйозні проблеми кермової системи та спричинити ДТП.

Звісно, перевірити стан обладнання та впевнитися, що проблема саме в рейці самостійно складно, тож варто довіряти майстрам своєї справи. Утім, дещо може зробити і автовласник! Особливо досвідчений. Так, ви можете провести самостійний аналіз та зрозуміти, чи потрібен ремонт.

Зверніть увагу на наступні моменти:

  • підтікання рідини рульового керування;
  • туге кермо;
  • вібрація керма;
  • проблеми з керованістю авто;
  • складнощі з поворотом колес;
  • сторонні стуки та шуми, особливо на поворотах;
  • самостійний поворот керма.

Що таке кермова рейка?

Кермова рейка – елемент рульового керування, силовий вузол, завдяки якому передні колеса авто синхронно повертаються в той бік, куди водій повертає кермо. Фактично ж вона представляє собою комплект рейкової передачі, схований у металевому кожусі.

Уявіть, що ви за кермом та збирається розвернутися. Для цього ви повертаєте кермо за годинниковою стрілкою. При цьому завдання кермової рейки полягає в перетворенні оберту керма через зубчасту рейку та провідну шестерню на боковий рух. Оскільки кермова рейка безпосередньо з'єднана з колесами авто, то коли вона рухається вліво чи вправо, колеса повертаються так само.

Рульова рейка має довгу історію – вона еволюціонувала протягом десятиліть. Почалося все зі звичайних рейок, які не мали підсилювачів, тобто вся відповідальність за поворот керма лежала на водієві. Згодом з’явилися механізми з гідропідсилювачем, який допомагає повертати кермо, тобто водію вже не потрібно докладати величезних зусиль (особливо зручно для керування важкими автомобілями: позашляховиками, вантажівками, автобусами тощо). І найсучасніший варіант – кермові рейки з електропідсилювачем.

 

Без підсилювача

ГПК

ЕПК

Зусилля водія

Так

Так

Так

Редуктор

Так

Так

Так

Додаткова підтримка

Ні

Так

Так

Можливість запрограмувати

Ні

Ні

Так

Якщо говорити загалом, то всі три різновиди дуже схожі, і працюють вони однаково, втім, є і відмінності, на які варто зважати. Механізми з ГПК та ЕПК мають додаткові компоненти, що забезпечують більшу потужність повороту. Тільки в першому випадку використовується гідравлічна рідина, а в іншому – датчик та електродвигун.

Нюанси важливі. Чому? Бо несправності в різних типах рейок різні, проявляються вони по-різному, а отже і діагностика, і ремонт відрізнятимуться.

В ідеалі діагностика несправності автомобіля це поєднання глибоких технічних знань та досвіду, що дозволяє точно визначити та локалізувати проблему, виключивши при цьому малоймовірні варіанти.

Насправді точно діагностика – складне та серйозне завдання. Особливо коли доводиться мати справу не зі стандартними машинними “захворюваннями”, а з рідкими несправностями, що зустрічаються лише в певних моделях. А ще “симптоми” несправності кермової рейки можуть бути схожими на інші проблеми, тож визначитися буває складно. Звісно, все приходить із досвідом, тож досвідчені автовласники справляються з цим завданням швидше та точніше. А якщо ви не впевнені в діагнозі, який поставили самостійно, краще зверніться до спеціалістів.

7 ключових проблем кермових рейок

Скільки слугуватиме рульова рейка? Насправді кінцевого терміну немає. Загалом строк служби механізму залежить від декількох факторів, як-от особливості конструкції, модель авто, стиль керування та стан доріг. Утім, варто розуміти, що за роки користування автомобілем вам все одно доведеться міняти рейку принаймні раз чи два. На які ж сигнали варто звернути увагу?

1.   Підтікання рідини рульового керування

Найпростіша для діагностики проблема, характерна лише для кермових рейок із ГПК (оскільки в інших рідини просто немає). Виявити несправність легко: якщо ви побачите масляну пляму під авто – щось пішло не так. Що робити? Пересвідчитися в тому, що це дійсно рідина рульового керування, а не, наприклад, моторне мастило, гальмівна чи трансмісійна рідина. Тому для початку просто перевірте рівень рідини рульового керування в бачку.

А ще пригадайте, як часто вам доводиться доливати рідину. Якщо ви робите це раз на місяць чи навіть частіше – десь є витік і його необхідно знайти. Причиною витоку могли стати:

  • кермова рейка;
  • насос гідропідсилювача;
  • гумові шланги та трубки.

Як перевірити? Просто уважно розглянути всі елементи механізму. Для цього:

  • дочекайтеся, поки авто охолоне;
  • огляньте підлогу, подивіться, чи немає на ній крапель;
  • відкрийте капот, перевірте, чи немає вологих деталей;
  • огляньте деталі, що розташовані поруч із вологими елементами, аби знайти місце протікання;
  • підніміть авто за допомогою домкрату, зафіксуйте;
  • огляньте нижню частину авто, спробуйте знайти вологі деталі;
  • перевірте стан шлангів – із роками гума стає менш еластичною, що може стати причиною витоку.

2.   Погіршення якості керування авто

У цьому випадку важливо відчути, як поводить себе автомобіль. Під час руху уважно стежте за тим, як машина реагує на кермо. Якщо ви трохи повертаєте кермо, але авто не змінює напрямку та продовжує їхати прямо, то, скоріше за все, кермова рейки дійсно вийшла з ладу. Аби перевірити це, необхідно:

  • припаркувати авто в безпечному місці;
  • пересвідчитися, що колеса стоять прямо;
  • увімкнути запалювання;
  • активувати ручний тормоз;
  • спробуйте покрутити кермо.

Тут необхідно визначити – чи рухаються колеса в той момент, коли ви повертає кермо. У деяких випадках таку діагностику можна провести просто на ходу, але лише за умови вжиття всіх заходів безпеки.

  1. Оберіть безпечну дорогу.
  2. Пересвідчіться, що колеса стоять прямо.
  3. Почніть повільно рухатися.
  4. Обережно повертайте кермо.
  5. Спробуйте відчути, чи змінює кермо траєкторію руху.

Проблема точно є, якщо кермо повертається надто легко, а автомобіль при цьому зовсім (або майже) не змінює напрямку руху. Це дуже небезпечно, адже за потреби ви просто не зможете змінити траєкторію. І така ситуація зазвичай є результатом виходу з ладу кермової рейки, тож не гайте часу та зверніться до спеціаліста.

3. Вібрація керма

Якщо ви відчуваєте вібрацію в кермі, то, ймовірно, час міняти кермову рейку. Утім, будьте уважні та впевніться, що вібрує саме кермо. Пам’ятайте: неякісна дорога також може створити ефект сильної вібрації.

Спеціалісти рекомендують звертати увагу на силу струсу: це ледь помітне тремтіння чи дійсно сильна вібрація, яку неможливо вгамувати? Також варто звернути увагу на будь-які супутні шуми.

4. Шум під час повороту

Сторонні стуки є характерною ознакою несправності кермової рейки. Тож якщо ви почули сторонні шуми – час бути уважними! Прислухайтеся: що ви чуєте, коли повертаєте кермо? Звідки йде звук?

Утім, варто розуміти, що діагностика на основі шуму та стуків – складна та не надто надійна справа. Насправді існує дуже багато різних шумів, а їхніх джерел – ще більше. Наприклад, проблема може бути не в рейці, а в кріпленні чи стійці. Також багато чого залежить від типу авто. У будь якому разі – варто порадитися з професіоналами.

5. Туге кермо

Рульові рейки з підсилювачами створені для того, аби зробити кермування простішим. Тож якщо ви помітили, що кермо ледь повертається, то, можливо, механізм вийшов із ладу (але також причина проблеми може ховатися в насосі рульового керування, електродвигуні, електроніці тощо).

Як перевірити, що саме сталося?

  1. Запустіть двигун та дайте йому попрацювати 1-2 хвилини вхолосту.
  2. Переведіть кермо з положення блокування 10 разів (це дозволить прогріти систему).
  3. Зверніть увагу на зусилля рульового керування.
  4. Увімкніть ручний тормоз, тримайте передачу в положенні “Р”.
  5. Доведіть оберти двигуна до 3000-4000 на хвилину.
  6. Знову зверніть увагу на зусилля рульового керування.

Хороша новина: туге кермо – не вирок. Навіть за такий умов вести авто реально, просто для цього знадобиться більше зусиль. Але це може бути небезпечно, тож ситуацію необхідно виправити якомога швидше.

6. Кермо не повертається в початкову позицію

Зазвичай це проблема рейок із ГПК, що може бути викликана засором системи рульового керування. Рівень складності “симптомів” може бути різним: у деяких випадках кермо не повертається взагалі, а інколи повертається, але вкрай нерівно.

Для того, аби провести більш точну діагностику, необхідно:

  • обрати безпечну дорогу;
  • запустити двигун;
  • увімкнути передачу “D” та рухатися повільно (не прискорюватися!);
  • упевнитися, що маєте достатньо місця для маневру;
  • повернути кермо;
  • відпустити кермо (ви маєте бути готові знову схопити його в будь-який момент);
  • зверніть увагу на те, як повертається кермо;
  • візьміть кермо та відрегулюйте траєкторію руху авто.

7.   Самостійний поворот керма

Якщо це сталося – не варто зволікати та намагатися провести діагностику самостійно. Цей симптом може означати лише одне: кермова рейка остаточно вийшла з ладу, її потрібно замінити.

Скільки часу займає ремонт?

Якщо за справу взялися спеціалісти, то ви витратите на це день-два. Справа в тому, що для ремонту кермову рейку доведеться повністю розібрати, а це доволі складний процес. До того ж багато чого залежить від самого автомобіля, марки, моделі та року випуску. А ще – від того, чи є в наявності необхідні для проведення робіт деталі. До речі, це саме той момент, коли не варто намагатися впоратися з ремонтом самостійно – це надто складно, а помилки можуть дорого коштувати.

Тож зверніться до спеціалістів! Із цим не жартують – несправна кермова рейка може коштувати життя та здоров’я вам, вашим пасажирам та іншим учасникам руху.

Що робити, якщо кермова рейка вийшла з ладу: встановити нову чи провести реставрацію? Якщо не все ще втрачено, то, звісно, реставрація – це безпечно та не так дорого, як повноцінна заміна. А після якісного ремонту рейка працюватиме ще не один рік.

Якщо виникли проблеми – спеціалісти нашої компанії «ГУР Сервіс» допоможуть їх вирішити. Ми проведемо повну діагностику, визначимо несправність, надамо всебічну консультацію та оперативно проведемо ремонтні роботи. Ми працюємо для вас у Луцьку, Ковелі та Львові, також відкрито склад рейок у Харкові. В асортименті ви знайдете нові та відреставровані деталі, до того ж на всю продукцію надається гарантія від 3 до 6 місяців. Звертайтеся!

Коментарі:
Увага: HTML символи заборонені!